Iskanje      Pišite nam

03.11 - 24.11.2017
Govorim slovensko
06.11 - 27.11.2017
V Evropi sem doma: slovenščina za priseljenske družine
07.11 - 28.11.2017
S pomočjo branja do znanja slovenščine

Športne prireditve
06.11 - 27.11.2017
[rekreacija] Sprehod za zdravo telo s tablico v roki
19.11.2017
[planinstvo] ŽBEVNICA – ČIČARIJA
20.11.2017 ob 18:00 uri
[bridge] Redni tedenski bridge turnir
27.11.2017 ob 18:00 uri
26.12.2017
[planinstvo] 10. PLANINSKI POHOD TOPOLŠICA 379 m – SLEME 1052 m PREKO LOMA 884 m

Nove spletne strani
 Najbolj obiskane
Krajevna skupnost Šoštanj
Komunalno podjetje Velenje
Toplica - center za zdravljenje živali
Muzej usnjarstva Šoštanj
CISD

Mali oglasi
  Trenutno še ni oglasov...

ANKETA

Pohod Topolšica-Lomek-Sleme
Datum:26.12.2016
Avtor:Borut Zajc

Tradicionalni pohod PD Šoštanj na državni praznik Dan samostojnosti in enotnosti je letos potekal že devetič zapored.Zbrali smo se kot vedno ob osmi uri zjutraj pred starim bazenom v Topolšici in od tam po kratki uvodni predstavitvi poteka pohoda mimo bolnišnice pričeli z vzponom na Lom.Po kratkem strmem delu čez gozd smo prišli do Adama,kjer se gozd odpre in v pasu se po celotnem pobočju vijejo posamezne domačije.Mimo hiš smo se povzpeli na kolovoz,ki pripelje na vrh planote Lom.Pot kasneje deloma seka ovinke kolovoza in je ves čas speljana zelo lagodno ,tako,da vzpon do zapuščene Dražnikove domačije,kjer je prvi daljši postanek hitro mine.Od Dražnika nas pot naprej vodi po kolovozu mimo vikendov do Vodovnika od koder se povzpnemo še do Aravsa,domačije ,ki leži tik pod samim vrhom Loma-Lomek (883m nmv).Od Aravsa se spustimo po travniku in nato skozi gozd do Banka.Od tu po novo asfaltirani cesti kmalu prispemo do Žlebnika.Vseh triinštirideset današnjih udeležencev in psička Tara posedemo in se posončimo pred domačijo na toplem soncu in poskusimo domači jabolčnik - toukec.Okrepčani nadaljujemo pot - vzpon mimo Orla do doma na Slemenu.V koči sledi daljši postanek ,ki ob dobri enolončnici in žlahtni kapljici,saj smo sredi praznikov ,kar prehitro mine.Vesela družba jo nato peš mahne proti dolini v smeri Zavodenj,kjer nas na parkirišču v bližini Kavčnikove domačije pričaka avtobus in nas varno popelje do doline in naših domov.Med vožnjo proti domu preko štirideset udeležencev pohodaz aplavzom nagradi organizatorja izleta za izpeljavo pohoda.Medsebojno si zaželimo obilo zdravja in srečnih ter varnih poti v prihodnje in se tako vsaj za letos poslovimo.

Domačija Žlebnik ,kjer se vedno ustavimo med našim pohodom je še najbolj znana kot kraj prezgodnje smrti mladega partizanskega pesnika Karla Destovnika - Kajuha ,domačina iz bližnjega Šoštanja.Pesniti je pričel v obdobju pred 2.svetovno vojno,svoje prve pesmi je začel objavljati v glasilu Slovenska mladina in kmalu postal njen prvi pesnik.Tako je v tem glasilu objavil nekaj svojih najboljših predvojnih pesmi s socialno,politično-aktualno in ljubezensko tematiko.Avgusta 1943 je Kajuh iz Ljubljane odšel k slovenskim partizanom,kjer je postal vodja kulturniške skupine XIV. udarne divizije NOV in PO.Divizija je 6. januarja 1944 odšla iz Bele krajine prek Hrvaške na Štajersko ,kamor je prišla 6.februarja.Tu jo je dočakala težka nemška ofenziva na Paškem Kozjaku in ostra zima.Kulturniška skupina ,ki je 21. in 22. februarja izgubila kiparja Belača in skladatelja Marolta-Špika,avtorja pesmi XIV. divizije na Kajuhovo besedilo,se je namestila pri Žlebniku.Zvečer je hišo iznenada napadla nemška patrulja. Kajuh je bil ob prvih strelih mrtev.Kajuhu so 21.julija 1953 posmrtno podelili red narodnega heroja.

Andrejev dom na Slemenu,1086m nmv. stoji na prisojni jasi na sv.strani vrha Sleme (1167m),na slemenu med Uršljo goro in Smrekovcem ter v bližini prelaza Spodnje Sleme (1081m).Sodi v naselje Šentvid pri Zavodnju.Leta 1952 so ga postavili šoštanjski planinci in delavci Tovarne usnja Šoštanj.Poimenovali so ga po Andreju Stegnarju (1906-1981),prvoborcuNOV,dolgoletnemu predsedniku PD Šoštanj,pobudniku graditve doma in direktorju tovarne.Dom je bil do leta 1991,ko ga je prevzel dolgoletni zakupnik Milan Kretič,v lasti Tovarne usnja Šoštanj.Od doma je razgled le proti vzhodu in jugu.Proti vzhodu in jugovzhodu vidimo hribovje proti Šaleški dolini in dimnike šoštanjske termoelektrarne pa tudi Goro Oljko,Spodnjo Savinjsko dolino do Celja,Posavsko hribovje z Mrzlico in Kumom,proti jugu pa v bližini Sv. Križ nad Belimi Vodami in Golte.Do Andrejevega doma lahko pridemo tudi iz Šoštanja čez Zavodnje ( 4 ure) in iz Topolšice čez Lom (2 uri in 15min).Lahko tudi po regionalni asfaltirani cesti iz Šoštanja je 18km,iz Črne na Koroškem pa 12km.

SREČEN ,VAREN IN USPEŠEN KORAK VSEM V LETU  2 0 1 7  !

FOTOGALERIJA

Na vrhu Lomka 884m nmv.

Zbiranje udeležencev pohoda v Topolšici.

Prvi vzpon proti bolnišnici.

Osamljena vrba v jutranjem soncu.

Ubogljivo eden za drugim ,korak za korakom proti cilju.

Energetski gigant pod nami.

Umirjena pokrajina okoli nas - vse izgleda tako blizu.

Eden izmed postankov na soncu - Pri Orlu!

Pred Andrejevim domom na Slemenu 1052m nmv.

Prijetno vzdušje v notranjosti planinskega doma na Slemenu.
 Vreme
Sprehajalno-kolesarske poti ob Družmirskem in Velenjskem jezeru
Krajevna skupnost Šoštanj
Oglaševanje na Portalu Šoštanj.info

- CIGRAD D.O.O. KOŠARKARSKI KLUB ELEKTRA KRAJEVNA SKUPNOST ŠOŠTANJ KRS ŠOŠTANJ, Z.O.O.
JEZIKOVNA ŠOLA LINGUA MEŠANI PEVSKI ZBOR SVOBODA ŠOŠTANJ MLADINSKI KULTURNI CENTER ŠOŠTANJ MUCA COPATARICA ODBOJKARSKI KLUB ŠOŠTANJ - TOPOLŠICA